Rüyada Söz Görmek
Rüyada bir kimseye çeşitli dillerde konuşan bir adam gelse, Süleyman aleyhisselâm’ın kıssasına binaen o kimsenin büyük bir mülke nâil olacağına işârettir. Rüyada her türlü kuşun rüya sahibine söz söylemesi, rüya sahibinin büyük bir mülke, ilim ve fıkıha nâil olmakla müjdelenmesine işârettir. Bir kimsenin rüyada erkek veya dişi bir deve veya bir koç ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konuştuğunu ve “ben bir rüya gördüm” dediğini ve bu rüyayı tam anlatamadığını görmesi, o kimse için harp, düşmanlık veya tehlike vaki olmasına yahut onun mülkünün gitmesine işârettir. Bir kimsenin rüyada bir köpeğin veya parsın yahut bir boğanın kendisine “ben bir rüya gördüm” dediğini görmesi, o kimsenin, hakkında bir ganîmet veya bir fayda ve sevinçle müjdelenmesine işârettir. Kuşların hepsinin konuşmaları makbuldür. Bir kimsenin rüyada bir kuşun kendisiyle söz söylendiğini görmesi, o kimsenin makam ve itibarının yükselmesine işâret eder. Bir kimsenin rüyada bir yılanın kendisine güzel bir söz söylediğini görmesi, o kimsenin, bir düşmanından hayır ve sevince erişmesine işârettir. Rüyada küçük çocuğun konuşması, rüya sahibine ne şekilde konuştuysa, o söz hak ve doğrudur. Bazen de rüyada küçük çocuğun konuştuğunu duymak, mahzurlu bir iş yapmaya işârettir. Eğer rüya sahibi hayırlı bir kimse ise, insanlar ondan ummadıkları garip şeylerden haberdar olurlar veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. Ya da bir hadiseye vâkıf olur. Yahut bu hadiseyi bulunduğu şehrinde işitir. Rüyada cansız şeylerin konuşması, sulh nasihat ve mevizedir. Rüyada hayvanın konuşması bazen de azaptır. Rüyada ağacın konuşması, şanının yüce oluşuna; ölülerin konuşması fitneye; azaların konuşması çoluk-çocuktan gelecek şiddet, mihnet ve günâh kazanmaya işâret eder. Rüyada piyes ve sinema oynatmakla onların diliyle söz söylemek, cinleri çağırmaya ve cinlerin diliyle konuşmaya, fitne ve şer çıkarmaya işârettir. Rüyada her şeyin konuşması, eğer Allah’ın (c.c.) kitabına, Rasûlullah’ın (s.a.s.) Sünnetine uygun ve makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. Dinleyen hakkında hayır olup, ona uymak gerekli olur. Allah’ın (c.c.) kitabına ve Rasûlullah’ın (s.a.s.) sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul değildir ve onu dinleyenin sakınması gerekir. Bir kimseye rüyada azasından bir uzvun bir şey söylemesi, o kimsenin çoluk-çocuk veya ortağı yahut akrabası tarafından ona yapılacak nasihata işârettir. O öğüdü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kıyamet gününde Allah (c.c.) katında kişinin dünyada işlediği fiillerden inkâr ettiği şeye şahidlik ederler. Hayvanın konuşması anlayışa ve dostların sohbetine gönül bağlamaya ve ibadet ehli kimselerle uyuşmaya ve câhillerden alâka kesmeye işârettir. Ağacın konuşması münâkaşa ve düşmanlığa işârettir. Bazen de bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasına işârettir. Çünkü ağacın konuşması, Rasûlullah’ın (s.a.s.) mucizelerindendir. Yine ağacın konuşması, Cenâb-ı Hak’ın Mûsâ aleyhisselâm’a ağaçtan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selâmette olduğuna ve hidayete erişmesine işârettir. Bir kimse rüyada gayıptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz işitse, o söz tevil edilmeden işitildigi gibi çıkar. Allah’ın (c.c.) kıyamet günündeki Kelâm-i Sübhânesini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, işleriyle ilgili memurlara yaklaşmaya ve sâlih amel ve güzel bir ahlâka nâiliyetine işârettir. Allah Teâlâ’nın (c.c.) kıyamet günündeki Kelâm-ı Sübhânîsini kullarına söylemesi, adalet ve insafa işârettir.
Haber, uyarı, dikkat edilmesi gereken konudur. Rüyada duyulan şeyler ayrıca da yorumlanır.
Rüyada söz söylemeniz, söz dinlemeniz, yakinda büyüklerinizden bir kimsenin nasihatlerinin isiteceginize veya dedikodu dinleyeceginize isarettir. Bir baska rivayete görede: Rüyada bir kimseye muhtelif dillerde konusan bir adam gelse, Süleyman (A.S.)in kissasina binaen o kimsenin büyük bir mülke nail olacagina isarettir. Ölülerin kapali olarak konusmalarinin tabiri de böyledir. Rüyada her türlü kusun rüya sahibine söz söylemesi rüya sahibinin büyük bir mülke, ilim ve fikiha nail olmakla müjdelenmesine isarettir. Bir kimse rüyada erkek veya disi bir deve veya bir koç ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konustugunu ve "ben bir rüya gördüm" dedigini ve bu rüyayi tam anlatamadigini görse, o kimse için harp, düsmanlik veya tehlike vaki olmasina yahut onun mülkünün gitmesine isarettir. Rüyada bir köpegin veya parsin yahut bir boganin kendisine "ben bir rüya gördüm" dedigini gören kimse, hakkinda bir ganimet veya bir fayda ve sevinçle müjdelenir. Kuslarin hepsinin konusmalari makbuldür. Bir kimse rüyada bir kusun kendisiyle söz söylendigini görse, o kimsenin makam ve itibari yükselir. Rüyada bir yilanin kendisine güzel bir söz söyledigini gören kimse, bir düsmanindan hayir ve sevince erisir. Rüyada küçük çocugun konusmasi rüya sahibine ne sekilde konusduysa, o söz hak ve dogrudur. Bazen de rüyada küçük çocugun konustugunu duymak, mahzurlu bir is yapmaya isarettir. Eger rüya sahibi hayirli bir kimse ise, insanlar ondan ummadiklan garip seylere muttali olurlar, veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. Ya da bir hadiseye vakif olur. Yahut bu hadiseyi bulundugu sehrinde isitir. Cansiz seylerin konusmasi, sulh nasihat ve mevizedir. Hayvanin konusmasi bazen de azaptir. Agacin konusmasi, saninin yüce olusuna, ölülerin konusmasi fitneye, azalarin konusmasi çolukçocuktan gelecek siddet, mihnet ve günah kazanmaktir. Piyes ve sinema oynatmakla onlarin diliyle söz söylemek, cinleri çagirmaya ve cinlerin diliyle konusmaya, fitne ve ser çikarmaya isarettir. Rüyada her seyin konusmasi, eger Allah (C.C.)in kitabina, Resulullah (S.A.V.)in Sünnetine uygun ve makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. Dinleyen hakkinda hayir olup, ona uymak gerekli olur. Allah (C.C.)in kitabina ve Resulüllah (S,A.V.)in sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul degildir ve onu dinleyenin sakinmasi gerekir. Bir kimseye rüyada azasindan bir uzvun bir sey söylemesi, o kimsenin çolukçocuk veya ortagi yahut akrabasi tarafindan ona yapilacak nasihata isarettir, O ögüdü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kiyamet gününde Allah (C.C.) kalinda kisinin dünyada isledigi fiillerden inkar ettigi seye sahidlik ederler. Hayvanin konusmasi anlayisa ve dostlarin sohbetine gönül baglamaya ve ibadet ehli kimselerle uyusmaya ve cahillerden alaka kesmey isarettir. Agacin konusmasi münakasa ve düsmanliga isarettir. Bazen de bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasina isarettir. Çünkü agacin konusmasi, Resulullah (S.A.V.)in mucizelerindendir. Veya agacin konusmasi, Cenab-i Hakkin Musa (A.S.)ya agaçtan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selamette olduguna ve hidayete erismesine isarettir. Bir kimse rüyada gayiptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz isitse, o söz tevil edilmeden isitildigi gibi çikar. Allah (C.C.)in kiyamet günündeki Kelam-i Sübhanesini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, isleriyle ilgili memurlara yaklasmaya ve salih amel ve güzel bir ahlaka nailiyetine isarettir. Cenab-i Hakkin kiyamet günündeki Kelam-i Sübhanîsini kullarina söylemesi, adalet ve insafa;isarettir.
Rüyada söz görmek, rüyayı gören kişinin, rüyasında gördüğü kişinin çok büyük çalışmalar gerçekleştireceğine, ortaya bazı projeler koyacağına, kendisi için çok güzel gelişmeler ve büyük mutluluklar yaşayacağına, sevineceği bazı olaylar yaşayacağına, işlerinin çok hayırlı ve güzel bir şekilde ilerleyeceğine ve çok büyük mutluluklar duyacağına delalet eder. Aynı zamanda, sıkıntı yaratan olayların yakın zamanda sona ereceğine yorumlanır.
Rüyada bir söz söylediğini görmek, dedikodu yapmaya işarettir. Birisine bağırarak sert sözler söylediğini görmek, o kişiye bir iyilik yapmaya, münakaşa etmek kavgaya işaret sayılır. Rüyada bir salonda veya bir meydanda birikmiş bir kalabalığa söz söylediğinizi görmek, ilerde bir grup insana lider veya milletvekili olmaya işaret olarak yorumlanır.
Rüyada bir kimseye çeşitli dillerde konuşan bir adam gelse, Süleyman aleyhisselâm’ın kıssasına binaen o kimsenin büyük bir mülke nâil olacağına işârettir.
Rüyada her türlü kuşun rüya sahibine söz söylemesi, rüya sahibinin büyük bir mülke, ilim ve fıkıha nâil olmakla müjdelenmesine işârettir.
Bir kimsenin rüyada erkek veya dişi bir deve veya bir koç ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konuştuğunu ve “ben bir rüya gördüm” dediğini ve bu rüyayı tam anlatamadığını görmesi, o kimse için harp, düşmanlık veya tehlike vaki olmasına yahut onun mülkünün gitmesine işârettir.
Bir kimsenin rüyada bir köpeğin veya parsın yahut bir boğanın kendisine “ben bir rüya gördüm” dediğini görmesi, o kimsenin, hakkında bir ganîmet veya bir fayda ve sevinçle müjdelenmesine işârettir.
Kuşların hepsinin konuşmaları makbuldür.
Bir kimsenin rüyada bir kuşun kendisiyle söz söylendiğini görmesi, o kimsenin makam ve itibarının yükselmesine işâret eder.
Bir kimsenin rüyada bir yılanın kendisine güzel bir söz söylediğini görmesi, o kimsenin, bir düşmanından hayır ve sevince erişmesine işârettir.
Rüyada küçük çocuğun konuşması, rüya sahibine ne şekilde konuştuysa, o söz hak ve doğrudur.
Bazen de rüyada küçük çocuğun konuştuğunu duymak, mahzurlu bir işyapmaya işârettir. Eğer rüya sahibi hayırlı bir kimse ise, insanlar ondan ummadıkları garip şeylerden haberdar olurlar veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. Ya da bir hadiseye vâkıf olur. Yahut bu hadiseyi bulunduğu şehrinde işitir.
Rüyada cansız şeylerin konuşması, sulh nasihat ve mevizedir.
Rüyada hayvanın konuşması bazen de azaptır.
Rüyada ağacın konuşması, şanının yüce oluşuna; ölülerin konuşması fitneye; azaların konuşması çoluk-çocuktan gelecek şiddet, mihnet ve günâh kazanmaya işâret eder.
Rüyada piyes ve sinema oynatmakla onların diliyle söz söylemek, cinleri çağırmaya ve cinlerin diliyle konuşmaya, fitne ve şer çıkarmaya işârettir.
Rüyada her şeyin konuşması, eğer Allah’ın (c.c.) kitabına, Rasûlullah’ın (s.a.s.) Sünnetine uygun ve makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. Dinleyen hakkında hayır olup, ona uymak gerekli olur.
Allah’ın (c.c.) kitabına ve Rasûlullah’ın (s.a.s.) sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul değildir ve onu dinleyenin sakınması gerekir.
Bir kimseye rüyada azasından bir uzvun bir şey söylemesi, o kimsenin çoluk-çocuk veya ortağı yahut akrabası tarafından ona yapılacak nasihata işârettir. O öğüdü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kıyamet gününde Allah (c.c.) katında kişinin dünyada işlediği fiillerden inkâr ettiği şeye şahidlik ederler.
Hayvanın konuşması anlayışa ve dostların sohbetine gönül bağlamaya ve ibadet ehli kimselerle uyuşmaya ve câhillerden alâka kesmeye işârettir.
Ağacın konuşması münâkaşa ve düşmanlığa işârettir. Bazen de bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasına işârettir. Çünkü ağacın konuşması, Rasûlullah’ın (s.a.s.) ınucizelerin- dendir.
Yine ağacın konuşması, Cenâb-ı Hak’ın Mûsâ aleyhisselâm’a ağaçtan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selâmette olduğuna ve hidayete erişmesine işârettir.
Bir kimse rüyada gayıptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz işitse, o söz tevil edilmeden işitildigi gibi çıkar.
Allah’ın (c.c.) kyamet günündeki Kelâm-i Sübhânesini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, işleriyle ilgili memurlara yaklaşmaya ve sâlih amel ve güzel bir ahlâka nâilyetine işârettir.
Allah Teâlâ’nın (c.c.) kıyamet günündeki Kelâm-ı Sübhânîsini kullarına söylemesi, adalet ve insafa işârettir.
Rüyada temiz ve pak bir suyu kendi evinde görmek, mutluluğa, saâdete, toplu mala ve ganîmete, fazla hayra işâret eder
Rüyada bir kimseye çeşitli dillerde konuşan bir adam gelse, o kimsenin büyük bir mülke sahip olacağına yorumlanır. Ölülerin kapalı olarak konuşmalarının yorumu da böyledir.
Rüyada her türlü kuşun rüya sahibine söz söylemesi rüya sahibinin büyük bir mülke ilim ve fıkh’a sahip olmakla müjdelenmeye yorumlanır.
Rüyada bir yılanın kendisine güzel bir söz söylediğini gören kimse, bir düşmanından hayır ve sevince erişir.
Rüyada her şeyin konuşması, eğer Allah (C.C.)’ın kitabına, Resulullah (S.A.V.)’ın sünnetine uygun ya da makul olursa, o söz makbuldür. Dinleyen hakkında hayır olup, ona uymak gerekli olur. Allah (C.C.yın kitabına veya Resulullah (S.A.V.)’ın sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul değildir ve onu dinleyenin sakınması gerekir.
Bir kimseye rüyada azasından bir uzvun bir şey söylemesi, o kimsenin çoluk – çocuk veya ortağı yahut akrabası tarafından ona yapılacak nasihata yorumlanır. Ve o kimsenin o öğüdünü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kıyamet gününde Allah (C.C.)
katında kişinin dünyada işlediği fiillerden inkar ettiği şeye şahidlik ederler.
Hayvanın konuşması anlayışa ve dostların sohbetine gönül bağlamaya ve ibadet ehli kimselerle uyuşmaya ve ibadet ehlinin dışından alaka kesmeye yorumlanır.
Rüyasında farklı dillerde konuşan bir adam gören kişi mülke sahip olur. Ölülerin kapalı olarak konuşmaları da aynı şekilde yorumlanır. Rüyada her şeyin konuşması Allah’ın kitabına, Resullah’ın sünnetine uygun ve makulse o söz makbuldür ve şüphe etmeye gerek yoktur.
Bir halkın sözcüsünü görmek o halkı ıslah eden ve iyiliğe çağıran kişidir. Sözünden döndüğünü görmek sebeplerin, hanımların ve bineklerin değişmesine yorumlanır. Birine söz verdiğini görmek, söz verilen şey kadar borca girmesine işaret eder.
Rüyasında farklı dillerde konuşan bir adam gören kişi mülke sahip olur. Ölülerin kapalı olarak konuşmaları da aynı şekilde yorumlanır. Rüyada her şeyin konuşması Allah’ın kitabına, Resullah’ın sünnetine uygun ve makulse o söz makbuldür ve şüphe etmeye gerek yoktur.
Rüyasında farklı dillerde konuşan bir adam gören kişi mülke sahip olur. Ölülerin kapalı olarak konuşmaları da aynı şekilde yorumlanır. Rüyada her şeyin konuşması Allah’ın kitabına, Resullah’ın sünnetine uygun ve makulse o söz makbuldür ve şüphe etmeye gerek yoktur.
Sözünden döndüğünü görmek sebeplerin, hanımların ve bineklerin değişmesine yorumlanır. Birine söz verdiğini görmek, söz verilen şey kadar borca girmesine işaret eder.
Rüyada her şeyin konuşması Allah’ın kitabına, Resullah’ın sünnetine uygun ve makulse o söz makbuldür ve şüphe etmeye gerek yoktur.
Bir halkın sözcüsünü görmek o halkı ıslah eden ve iyiliğe çağıran kişidir. Birine söz verdiğini görmek, söz verilen şey kadar borca girmesine işaret eder.
Rüyada Söz Görmek İslami Tabiri
Nablusi: Rüyada bir kimseye muhtelif dillerde konuşan bir adam gelse, Süleyman (A.S.)'ın kıssasına binaen o kimsenin büyük bir mülke nail olacağma delalet eder. Ölülerin kapalı olarak konuşmalarının tabiri de böyledir.
Rüyada her türlü kuşun rüya sahibine söz söylemesi rüya sahibinin büyük bir mülke ilim ve fıkıh'a nail olmakla müjdelenmeye delalet eder.
Bir kimse rüyada erkek veya dişi bir deve veya bir koç ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konuştuğunu ve «ben bir rüya gördümu dediğini ve bu rüyayı tam anlatamadığını görse, o kimse için harp, düşmanlık veya tehlike vaki olmasma yahut onun mülkünün gitmesine delalet eder.
Rüyada bir köpeğin veya parsın yahut bir boğanın kendisine «ben bir rüya gördümdediğini gören kimse, hakkında bir ganimet veya bir fayda ve sevinçle müjdeye delalet eder. Kuşların hepsinin konuşmaları makbuldür.
Bir kimse rüyada bir kuşun kendisiyle söz söylendiğini görse, o kimsenin makam ve şansı yücelir.
Rüyada bir yılanın kendisine güzel bir söz söylediğini gören kimse, bir düşmanından hayır ve sevince erişir. Bu durumdan halk da taaccüp eder.
Bir hayvanın kendisiyle konuştuğunu gören kimse, «O söz (ün manası) kendilerinin aleyhinde (tahakkuk edip) vuku (zuhur)a geldiği zaman yerden bunlar için bir dabbe çıkarırız ki, bu onlara insanların ayetlerimizi kati bir kanaat beslemezler idiğini başlarına kakarak) söyler.
(Sure-i Nemi, ayet 82)
Bir kimse rüyada kendi başının veya burnunun kendisine söz söylediğini görse, o azaya nisbet edilen kimsenin fakir olmasına veya şiddetli musibet erişmesine delalet eder.
Eğer kendisine bir ağaç söylese veya rüyayı görenin haline uygun şeylerden bir şey söylese, rüya sahibinin ondan halkın şaşıp kalacakları Tair hususa nail olmasına delalet eder.
Rüyada küçük çocuğun konuşması rüya sahibine ne şekilde ko-nuşduysa, o söz hak ve doğrudur.
Bazan da rüyada küçük çocuğun konuştuğunu duymak, mahzurlu bir iş yapmaya delalet eder. Eğer rüya sahibi hayırlı bir kimse ise, insanlar ondan ummadıkları garip şeylere muttali olurlar, veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. Ya da bir hadiseye vakıf olur. Yahut bu hadiseyi bulunduğu şehrinde işitir.
Cansız şeylerin konuşması, sulh nasihat ve mev'izedir. Hayvanın konuşması bazan da azaptır.
Ağacın konuşması, şanının yüce oluşuna, ölülerin konuşması fitneye, azalarm konuşması çoluk - çocuktan gelecek şiddet, mihnet ve günah kazanmaktır.
Piyes ve sinema oynatmakta onların diliyle söz söylemek, cinleri çağırmaya ve cinlerin diliyle konuşmaya, fitne ve şer çıkarmaya delalet eder.
Rüyada her şeyin konuşması, eğer Allah (C.C.)'m kitabına, Re-sulullah (S.A.V.)'ın sünnetine uygun ya da makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. Dinleyen hakkında hayır olup, ona uymak gerekli olur. Allah (C.C.
)'ın kitabına veya Resulullah (S.A.V.)'ın sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul değildir ve onu dinleyenin sakınması gerekir.
Bir kimseye rüyada azasından bir uzvun bir şey söylemesi, o kimsenin çoluk - çocuk veya ortağı yahut akrabası tarafından ona yapılacak nasihata delalet eder. Ve o kimsenin o öğüdünü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kıyamet gününde Allah (C.C.) katında kişinin dünyada işlediği fiillerden inkar ettiği şeye şahidlik ederler.
Hayvanın konuşması anlayışa ve dostların sohbetine gönül bağlamaya ve ibadet ehli kimselerle uyuşmaya ve ibadet ehlinin dışından alaka kesmeye delalet eder.
Duvarın konuşması ayrılıkla korkutmaya ve eserlere alışmaya delalet eder. Çünkü mümin İslam eserleriyle sanki konuşur.
Ağacın konuşması münakaşa ve düşmanlığa delalet eder. Bazan da bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasına delalet eder. Çünkü ağacın konuşması, Resulullah (S.A.V.)'ın mucizelerindendir. Veya ağacın konuşması, Cenab-ı Hakkın Musa (A.S.)'ya ağaçtan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selamette olduğuna ve hidayete erişmesine delalet eder.
Rüyada düşmanın konuşması ayrılığın son bulmasına delalet eder. Rüyada onlardan ilk önce söz söyleyen uyanıkken diğerinden sonra konuşur veya gördüğü gibi çıkar.
Bir kimse rüyada gayıptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz işitse, o söz tevil edilmeden işitildiği gibi çıkar. Allah (C.C.
)'ın kıyamet günündeki kelam-i sübhanîsini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, işleriyle ilgili memurlara yaklaşmaya ve salih amel ve güzel bir ahlaka milliyetine delalet eder.
Cenab-ı Hakkm kıyamet günündeki Kelam-ı Sübhanîsini kullarına söylemesi, adalet ve insafa; melikin ikram ve in'am etmekte tabaa-sına iltifat etmesine delalet eder. Eğer rüya sahibi halkdan ilişkisini kesmiş ise, onun dünyadan ilişkisini kesmeye ve sırf ahirete yönelmesine delalet eder.
İLK YORUMU YAPAN SİZ OLUN!